Menu

Obchodné podmienky




Celý dokument s Všeobecními obchodními podmienkami nájdete tu -> pozrieť PDF. 

 

IDENTIFIKAČNÉ ÚDAJE OBCHODNÍKA

 

Obchodné meno:                S O F T E L spol. s r.o.

Sídlo:                                     Mariánske námestie 29/6, 010 01 Žilina, Slovenská republika

IČO:                                      00 692 468

DIČ:                                      2020450333

IČ DPH:                                SK2020450333

Zápis:                                    Obchodný register Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č. 6/L

 

 KONTAKTNÉ ÚDAJE OBCHODNÍKA

 

 

Adresa na doručovanie:    Mariánske námestie 29/6, 010 01 Žilina, Slovenská republika

KONTAKT E-mail:           softel@softel.sk

KONTAKT telefón:           +421/417631803, +421/417631861

WEB:                                    https://www.happywok.sk/

 

Kontaktné údaje, na ktorých môže zákazník uplatniť práva zo zodpovednosti za vady (reklamáciu), odstúpenie od zmluvy alebo sťažnosti:

 

Adresa na doručovanie:     Mariánske námestie 29/6, 010 01 Žilina, Slovenská republika

KONTAKT E-mail:           softel@softel.sk

 

KONTAKT PREVÁDZKA:

 

Adresa:                                 Mariánske námestie 29/6, 010 01 Žilina, Slovenská republika

KONTAKT E-mail:           softel@softel.sk

 

(ďalej len ako „Obchodník“)

 

 

ČLÁNOK I.

VŠEOBECNÉ USTANOVENIA

 

 

1.1.         Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len ako „VOP“) upravujú práva a povinnosti Obchodníka ako predávajúceho a jeho zákazníka ako kupujúceho (ďalej len ako „Zákazník“), ktoré vyplývajú zo zmluvného vzťahu založeného kúpnou zmluvou, uzatvorenou medzi Obchodníkom a Zákazníkom na diaľku (ďalej len ako „Kúpna zmluva“), prostredníctvom elektronického obchodu Obchodníka na internetovej stránke https://www.happywok.sk/ (ďalej len ako „E-SHOP“ alebo „HappyWok.sk“), postupom podľa týchto VOP. Tieto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej zmluvy.

 

1.2.         Zákazníkom môže byť každá fyzická osoba spôsobilá na právne úkony, fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá prejavila záujem nakupovať tovar prostredníctvom elektronického obchodu HappyWok.sk, a za tým účelom vyplnila a odoslala elektronickú objednávku, čím vstúpila s Obchodníkom do zmluvného vzťahu. V prípade, ak v záväznej objednávke Zákazník určí osobu, ktorej má byť objednaný tovar odovzdaný (ďalej len ako „Oprávnená osoba“), táto Oprávnená osoba vstupuje s Obchodníkom do zmluvného vzťahu. Uvedenie mena, priezviska, adresy na doručovanie Oprávnenej osoby a jej kontaktné údaje v záväznej objednávke sa považuje za jej splnomocnenie na prevzatie objednaného tovaru. Oprávnená osoba má v tomto prípade povinnosť objednaný tovar prevziať a zaplatiť za tento tovar kúpnu cenu za predpokladu, že platba kúpnej ceny za objednaný tovar bude formou dobierky.

 

1.3.         Kúpnou zmluvou uzatvorenou na diaľku sa rozumie zmluva medzi Obchodníkom ako predávajúcim a Zákazníkom ako kupujúcim dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom objednávkového formulára zverejnenom na internetovej stránke https://www.happywok.sk/, t.j. prostriedkom diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti zmluvných strán.

 

1.4.         Na základe uzatvorenej Kúpnej zmluvy sa Obchodník zaväzuje dodať Zákazníkovi objednaný tovar za podmienok určených v príslušnej objednávke a v týchto VOP, ktoré tvoria obsah Kúpnej zmluvy a Zákazník sa zaväzuje zaplatiť Obchodníkovi dohodnutú kúpnu cenu, s ktorou sa oboznámi pred uzatvorením Kúpnej zmluvy.

 

1.5.         Všetky objednávky vytvorené prostredníctvom elektronického obchodu HappyWok.sk Obchodník realizuje samostatne, nespolupracuje s inými subjektami a/alebo spoločnosťami, ktoré by v mene Obchodníka realizovali objednávky. Akákoľvek ponuka od iného obchodníka s poukazom na elektronický obchod HappyWok.sk je považovaná za podvodné jednanie a zneužitie dobrého mena Obchodníka a jeho domény https://www.happywok.sk/.

 

1.6.         Tieto VOP sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak Obchodník vstúpi so Zákazníkom do zmluvného vzťahu, akékoľvek spory vzniknuté v súvislosti so zmluvou, ktorej prílohou sú tieto VOP, budú riešené výlučne podľa platných právnych predpisov právneho poriadku Slovenskej republiky. V prípade, ak v týchto VOP nie je výslovne uvedené inak, tieto VOP sa riadia ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Obchodný zákonník“). Všetky vzťahy medzi Obchodníkom a Zákazníkom, ktoré NIE SÚ upravené týmito VOP, sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka.

 

Ak je Zákazník SPOTREBITEĽOM v zmysle § 52 ods. 4 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „Občiansky zákonník“), t.j. je fyzickou osobou, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania, riadia sa vzťahy medzi Obchodníkom a takýmto Zákazníkom príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako „Zákon o ochrane spotrebiteľa“). V prípade, ak je v týchto VOP uvedené, že sa ustanovenia vzťahujú na Zákazníka, ktorý je spotrebiteľom, nevzťahujú sa tieto ustanovenia na fyzické osoby - podnikateľov ani na právnické osoby.

 

1.7.         VOP upravujú vzájomné práva a povinnosti Obchodníka a Zákazníka (ďalej spolu len ako „Zmluvné strany“), ktoré vznikli v súvislosti alebo na základe Kúpnej zmluvy v rozsahu, v akom sa od nich Zmluvné strany neodchýlili (teda písomne, prípadne prostredníctvom elektronickej pošty si nedohodli vlastné osobitné podmienky). V Kúpnej zmluve je možné odchýliť sa od týchto VOP len v prípade, ak je  to takto obojstranne písomne dohodnuté, pričom za písomnú dohodu sa považuje aj odsúhlasenie požiadavky Zákazníka zo strany Obchodníka prostredníctvom e-mailu, ktorú Zákazník zadá pri záväznej objednávke. Odchýlne dojednania Zmluvných strán majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP. Zmluvné strany sa môžu ešte pred uzatvorením Kúpnej zmluvy dohodnúť na zmene týchto VOP, čím je zaručená rovnosť Zmluvných strán.

 

 

 

ČLÁNOK II.

ČO JE TO ELEKTRONICKÁ OBJEDNÁVKA

 

 

2.1.         Elektronickou objednávkou sa rozumie elektronický formulár odoslaný Obchodníkovi zo strany Zákazníka prostredníctvom elektronického obchodu HappyWok.sk (ďalej len ako „Objednávka“), ktorý obsahuje najmä nasledovné podstatné náležitosti:

 

  1. identifikačné údaje Zákazníka v rozsahu: meno, priezvisko, adresa trvalého bydliska (ulica, súpisné a orientačné číslo, PSČ a mesto), adresa na doručenie tovaru, ak je adresa na doručovanie odlišná od adresy trvalého bydliska (ulica, súpisné a orientačné číslo, PSČ a mesto) v prípade, ak Zákazník vytvára Objednávku ako fyzická osoba - spotrebiteľ alebo

 

      identifikačné údaje Zákazníka v rozsahu: obchodné meno, IČO, IČ DPH (ak bolo pridelené), adresa sídla resp. miesto podnikania (ulica, súpisné a orientačné číslo, PSČ a mesto), adresa na doručenie tovaru, ak je adresa na doručovanie odlišná od adresy sídla alebo miesta podnikania (ulica, súpisné a orientačné číslo, PSČ a mesto) v prípade, ak Zákazník vytvára Objednávku právnická osoba alebo fyzická osoba - podnikateľ;

 

  1. kontaktné údaje Zákazníka v rozsahu: telefónne číslo a e-mailová adresa;

 

  1. referenčné údaje Kúpnej zmluvy v rozsahu najmä: špecifikácia tovaru a kód tovaru (pridelený k vybranému tovaru), množstvo objednaného tovaru, dátum vytvorenia elektronickej Objednávky, kúpna cena, spôsob platby a platobné podmienky, spôsob dopravy a cena dopravy, prípadne iné platobné povinnosti Zákazníka.

 

2.2.         Objednávka vytvorená a realizovaná postupom podľa článku III. týchto VOP, obsahujúca podstatné náležitosti podľa bodu 2.1. týchto VOP, sa považuje za záväznú zo strany Zákazníka a v súlade s Obchodným zákonníkom po jej akceptácii zo strany Obchodníka (t.j. potvrdením zo strany Obchodníka o odoslaní objednaného tovaru) dochádza k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy; pričom ak je Zákazník spotrebiteľom, v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru na diaľku dochádza k uzatvoreniu Kúpnej zmluvy na diaľku.

 

2.3.         Vyplnením a zaslaním objednávkového formulára Zákazník dáva Obchodníkovi súhlas na zaslanie elektronických faktúr. Za účelom riadneho plnenia Kúpnej zmluvy je potrebné, aby Zákazník bezodkladne informoval Obchodníka o zmenách, ktoré by mohli mať vplyv na doručovanie elektronických faktúr, najmä o zmene jeho e-mailovej adresy. Na e-mailovú adresu Zákazníka môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho Objednávky.

 

2.4.         V prípade, ak Zákazník má u Obchodníka vytvorený registračný účet podľa bodu 3.2. týchto VOP, jeho Objednávka bude v tomto účte archivovaná.

 

2.5.         Zaslaním elektronickej Objednávky Zákazník potvrdzuje, že si tieto VOP prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Obchodník si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP bez predchádzajúceho upozornenia. Ustanovenia týchto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou každej Kúpnej zmluvy, a to v znení ku dňu, kedy je Objednávka Obchodníkovi zaslaná.

 

 

 

ČLÁNOK III.

OBJEDNÁVKA A REGISTRÁCIA

 

 

3.1.         OBJEDNÁVKA

 

Objednávku možno vytvoriť a realizovať prostredníctvom elektronického obchodu HappyWok.sk, postupom uvedeným v tomto bode VOP.

 

3.1.1.              KROK č. 1: ZÁKAZNÍK ODOŠLE OBJEDNÁVKOVÝ FORMULÁR OBCHODNÍKOVI.

 

  1. Zákazník si môže cez elektronický obchod HappyWok.sk objednať akýkoľvek tovar, ktorý je skladom a je možné ho vložiť do nákupného košíka prostredníctvom tlačidla s označením „Pridať do košíka“. Samotná prezentácia tovaru v E-SHOPE nepredstavuje právne záväznú ponuku, ide len o nezáväzný online katalóg.

 

  1. Po stlačení ikony nákupného košíka sa objednaný tovar automaticky pridá do nákupného košíka Zákazníka, ktorý je kedykoľvek k dispozícii na nahliadnutie. Vytvorenie Objednávky nie je podmienené registráciou Zákazníka na E-SHOPE. Po zadaní Zákazníkom vybraného tovaru do nákupného košíka sa Zákazník môže rozhodnúť, či chce nákup uzavrieť (vyplní pripravený Objednávkový formulár) alebo chce pokračovať v nakupovaní. Pri vytváraní Objednávky je Zákazník povinný vyplniť všetky údaje, ktoré systém vyžaduje (pričom sa má za to, že ak Zákazník uvedie svoje obchodné meno a/alebo IČO, vystupuje a nakupuje ako podnikateľ, nie ako spotrebiteľ). Tieto údaje budú použité pre účely vytvorenia Objednávky a následné plnenie uzatvorenej Kúpnej zmluvy. Podmienkou platnosti elektronickej Objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých údajov uvedených v Objednávke.

 

  1. Pred odoslaním Objednávky Obchodníkovi má Zákazník možnosť skontrolovať si a meniť informácie vyplnené v Objednávkovom formulári, a tiež zistiť a opraviť chyby vzniknuté pri zadávaní informácií do Objednávky.

 

  1. Kliknutím na tlačidlo s označením „OBJEDNÁVKA S POVINNOSŤOU PLATBY“ Zákazník odošle Obchodníkovi záväznú Objednávku, čím zároveň Zákazník potvrdzuje, že sa oboznámil s hlavnými vlastnosťami tovaru, s celkovou cenou tovaru vrátane dane z pridanej hodnoty, s cenou za náklady za dopravu, poštovným a s ostatnými nákladmi, ako aj s tým, že si zvolil vyhovujúci spôsob úhrady ceny z možností ponúkaných Obchodníkom a Zákazníkom zadané údaje v Objednávke sú považované za úplné a správne. Spotrebiteľ odoslaním Objednávky potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že súčasťou Objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu.

 

3.1.2.              KROK č. 2: OBCHODNÍK ODOŠLE ZÁKAZNÍKOVI „POTVRDENIE O PRIJATÍ OBJEDNÁVKY“.

 

  1. Objednávka odoslaná Zákazníkom podľa týchto VOP sa považuje za záväzný návrh na uzatvorenie Kúpnej zmluvy na dodávku objednaného tovaru podľa ustanovenia §43a ods. 1 Občianskeho zákonníka. Obchodník následne vyhodnotí obdržanú Objednávku a posúdi, či ju príjme. Obchodník nie je povinný Objednávku prijať, a to ani v prípade, ak je pre neho splniteľná, preto po odoslaní Objednávky bude Zákazníkovi doručené potvrdenie o tom, že odoslal Obchodníkovi Objednávku, avšak samotná akceptácia Objednávky bude Zákazníkovi doručená v osobitnom e-maily, v ktorom Obchodník potvrdí Zákazníkovi odoslanie objednaného tovaru v súlade s nasledovnými bodmi týchto VOP.

 

  1. Objednávka bude po jej vytvorení a prijatí Obchodníkom zaregistrovaná v informačnom systéme Obchodníka, o čom bude Obchodník informovať Zákazníka e-mailom s označením „POTVRDENIE O PRIJATÍ OBJEDNÁVKY“, ktorý obsahuje celkový sumár Objednávky, teda znenie Kúpnej, s osobnými, dodacími a fakturačnými údajmi Zákazníka. V tomto kroku má Zákazník možnosť si tieto údaje a obsah Kúpnej zmluvy skontrolovať a v prípade zistenia nezrovnalostí týkajúcich sa obsahu elektronickej Objednávky potvrdenej zo strany Obchodníka je Zákazník povinný ihneď o tom upovedomiť Obchodníka prostredníctvom e-mailovej správy.

 

  1. V prípade, ak by Zákazníkovi nebolo doručené potvrdenie podľa vyššie uvedeného, mohlo k tomu dôjsť aj z technických príčin na strane Obchodníka alebo Zákazníka, z tohto dôvodu je potrebné, aby Zákazník kontaktoval Obchodníka prostredníctvom e-mailu softel@softel.sk a Obchodník Zákazníkovi Objednávku potvrdí dodatočne. V prípade, ak nebude Zákazníkovi doručené potvrdenie o prijatí Objednávky, a Zákazník Obchodníka o tom neinformuje do 24 hodín od odoslania Objednávky, považuje sa takáto elektronická Objednávka za nesprávne vyplnenú a Obchodník nebude mať povinnosť ju akceptovať a byť ňou viazaný.

 

  1. V prípade, ak si Zákazník pri objednávaní zvolil spôsob platby za tovar „prevodom na bankový účet“ Obchodníka, Obchodník zašle na e-mailovú adresu Zákazníka platobné údaje na úhradu kúpnej ceny. Tieto platobné údaje však budú dostupné Zákazníkovi už pri odoslaní Objednávky. Zákazník je povinný pri platbe prevodom na bankový účet Obchodníka zadať číslo svojej Objednávky do poľa variabilného symbolu, aby Obchodník vedel platbu prideliť k Objednávke Zákazníka. Obchodník začne v takomto prípade Objednávku vybavovať až po pripísaní kúpnej ceny v plnej výške na bankový účet Obchodníka.

 

3.1.3.              KROK č. 3: OBCHODNÍK ODOŠLE ZÁKAZNÍKOVI INFORMÁCIU O VYBAVENÍ A ODOSLANÍ OBJEDNÁVKY.

 

  1. Po zaslaní potvrdzujúceho e-mailu podľa predchádzajúceho kroku Obchodník skontroluje stav Objednávky a začína pracovať na jej realizácii.

 

  1. V prípade aktuálnej dostupnosti objednaného tovaru doručí Obchodník Zákazníkovi na e-mailovú adresu, ktorú Zákazník uviedol pri vytvorení elektronickej Objednávky, potvrdenie o odoslaní objednaného tovaru, ktoré zároveň predstavuje akceptovanie návrhu Zákazníka na uzatvorenie Kúpnej zmluvy.

 

  1. Odoslaním potvrdenia Obchodníka o vybavení a odoslaní Objednávky Zákazníkovi podľa tohto kroku VOP sa Kúpna zmluva považuje za záväzne uzavretú, pričom jej predmetom je dodanie v Objednávke špecifikovaného tovaru za uvedenú kúpnu cenu, a to všetko za podmienok uvedených v týchto VOP.

 

  1. V prípade, ak si Zákazník zvolil doručenie tovaru prostredníctvom doručovateľa, tento doručovateľ mu následne oznámi termín doručenia tovaru na adresu, ktorú Zákazník uviedol v Objednávke. V prípade, ak si Zákazník zvolil osobné prevzatie tovaru na predajni Obchodníka, Obchodník zašle Zákazníkovi informáciu o uložení objednaného tovaru pripraveného na prevzatie na predajni.

 

  1. Obchodník objednaný tovar primerane zabalí a odošle ho Zákazníkovi, resp. umožní Zákazníkovi jeho prevzatie na predajni, v stanovenej lehote v súlade s týmito VOP. Zákazník sa zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tento tovar dohodnutú  kúpnu cenu.

 

3.2.         REGISTRÁCIA

 

3.2.1.              Na internetovej stránke HappyWok.sk Obchodník ponúka možnosť zriadiť si užívateľský účet (ďalej len ako „Registračný účet“) za účelom získania prístupu k svojmu kontu, kde si Zákazník môže kontrolovať stav svojich Objednávok, má prehľad o histórii Objednávok, môže využiť špeciálne ponuky pre verných Zákazníkov, či možnosť zjednodušiť si vytvorenie svojej Objednávky tak, že sa po prihlásení do svojho Registračného účtu automaticky nahrajú jeho osobné údaje do objednávkového formulára. Za týmto účelom sa Zákazník musí zaregistrovať prostredníctvom registračného formuláru zverejnenom na https://www.happywok.sk/ (ďalej aj ako „Registrácia“).

 

3.2.2.              Registrácia na E-SHOPE nie je povinná. V prípade, že sa Zákazník rozhodne zaregistrovať na E-SHOPE, môže získať:

 

-        zjednodušenie vytvorenia Objednávky;

-        informácie o stave vybavovania svojich Objednávok;

-        komfortnejšie realizácie opakovaných Objednávok;

-        nakupovanie so zľavami resp. so zľavou na doprave tovaru;

-        prehľad uskutočnených Objednávok a zakúpeného tovaru;

-        adresár a zoznam obľúbených produktov;

-        pravidelné informácie o novinkách a akciách, ktoré by Zákazníka mohli zaujímať.

 

3.2.3.              Zákazník na Registráciu ani na zriadenie Registračného účtu nemá právny nárok. Ak sa Zákazník rozhodne zaregistrovať na E-SHOPE, je povinný uviesť správne a pravdivo všetky údaje, ktoré sa na Registráciu vyžadujú. Pred dokončením Registrácie je Zákazník povinný výslovne potvrdiť, že sa oboznámil s aktuálne platným znením VOP a dokumentom Pravidlá ochrany osobných údajov, pričom podmienkou je udeliť Obchodníkovi výslovný súhlas so spracúvaním osobných údajov na účel Registrácie. 

 

3.2.4.              V prípade, ak Zákazník splní všetky podmienky Registrácie a Obchodník zároveň súhlasí so zriadením jeho Registračného účtu, Registrácia bude vytvorená a Zákazník môže Registračný účet použiť pri vytváraní Objednávky. Dokončenie Registrácie je Zákazník oprávnený odmietnuť ak zistí, alebo má dôvodné podozrenie, že údaje ním uvedené nie sú správne alebo pravdivé, ak nesúhlasí s aktuálne platným znením VOP, alebo v prípade, ak nesúhlasí s udelením súhlasu Obchodníkovi so spracúvaním osobných údajov na účel Registrácie. 

 

3.2.5.              Dokončením Registrácie Zákazník získa právo na prístup k svojmu Registračnému účtu pomocou prístupových údajov (užívateľské meno a heslo). Prihlasovacie údaje Obchodník odporúča zapísať si a uchovať pre prípad budúcich nákupov. Tieto údaje môže Zákazník kedykoľvek zmeniť prostredníctvom svojho užívateľského rozhrania. Pri každom ďalšom nákupe sa stačí pomocou svojich prihlasovacích údajov prihlásiť do osobného konta.

 

3.2.6.              Údaje vedené v rámci Registračného účtu má Zákazník povinnosť pravidelne aktualizovať, nakoľko pri objednávaní tovaru sa tieto údaje automaticky dopĺňajú do objednávkového formulára a budú považované za správne.

 

3.2.7.              Zákazník je povinný zachovávať mlčanlivosť pokiaľ ide o prístupové údaje k Registračnému účtu, uchovávať ich v tajnosti a zabrániť neoprávnenému prístupu k nim a ich zneužitiu. Ak dôjde k strate prístupových údajov alebo k podozreniu ohľadom možnosti ich možného zneužitia, je Zákazník povinný neodkladne o tom informovať Obchodníka, ako aj strpieť zrušenie Registračného účtu, v prípade, ak Obchodník na základe vlastného uváženia dôjde k záveru, že ďalej nie je možné zabezpečiť ochranu Registračného účtu pred jeho možným zneužitím.

 

3.2.8.              V záujme každého Zákazníka by mala byť ochrana prístupových údajov do Registračného účtu, nakoľko ich poskytnutie inej osobe bude znamenať jej vystupovanie pod menom Zákazníka. Registračný účet môže využívať len Zákazník, nie je povolené poskytovať prístup k Registračnému účtu tretím osobám. V prípade, ak Zákazník poskytne prístupové údaje do svojho Registračného účtu tretej osobe, Obchodník nezodpovedá za prípadné škody, ktoré by mohli Zákazníkovi v súvislosti s týmto vzniknúť.

 

3.2.9.              Obchodník je oprávnený Registračný účet zrušiť, a to najmä v prípade, ak Zákazník svoj Registračný účet nevyužíva viac ako 6 mesiacov, alebo v prípade, ak Zákazník poruší svoje povinnosti podľa týchto VOP , ale aj bez udania dôvodu..

 

3.2.10.          Zákazník berie na vedomie, že Registračný účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä vzhľadom na nevyhnutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia Obchodníka alebo tretích osôb.

 

3.2.11.          Obchodník nezodpovedá za akékoľvek škody, ktoré Zákazníkovi vzniknú z dôvodu alebo v súvislosti s porušením povinností uvedených v bode 3.2. týchto VOP zo strany Zákazníka.

 

 

 

ČLÁNOK IV.

VÝHRADA VLASTNÍCKEHO PRÁVA

 

4.1.         Všetky vytvorené a odoslané Objednávky „S POVINNOSŤOU PLATBY“ sú považované za záväzné.

 

4.2.         Vlastnícke právo k tovaru prechádza na Zákazníka až jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny v celom rozsahu (pričom tieto dve podmienky musia byť splnené kumulatívne, t.j. spoločne).

 

4.3.         Ak nie je v Kúpnej zmluve dohodnuté inak, prechádza nebezpečenstvo škody na tovare, nebezpečenstvo náhodnej skazy a náhodného zhoršenia na Zákazníka okamihom, kedy si Obchodník splní povinnosť dodať tovar Zákazníkovi podľa týchto VOP, a to bez ohľadu na to, či si Zákazník tovar prevezmete osobne alebo zabezpečí jeho prevzatie Oprávnenou osobou. Škoda na tovare, ktorá vznikla po prechode nebezpečenstva škody na tovare podľa tohto bodu na Zákazníka, nemá vplyv na povinnosť Zákazníka zaplatiť kúpnu cenu tovaru a náklady na dodanie tovaru v súlade s Objednávkou.

 

 

 

ČLÁNOK V.

KÚPNA CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY

 

 

5.1.         KÚPNA CENA            

5.1.1.              Obchodník je platcom dane z pridanej hodnoty (DPH). Ceny uvedené pri ponúkaných tovaroch na E-SHOPE HappyWok.sk sú uvádzané vrátane zodpovedajúcej DPH vo výške stanovenej platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky, nezahŕňajú však cenu dodania tovaru (náklady súvisiace s dopravou) a náklady súvisiace so spôsobom úhrady kúpnej ceny, nakoľko tieto sa nedajú určiť vopred a závisia od voľby Zákazníka a od skutočnosti, či si Zákazník v rámci Objednávky objedná aj tovar, pri ktorom je z dôvodu jeho rozmerov alebo objemu potrebná osobitná manipulácia pri jeho dodaní. Konečná cena bude závisieť od spôsobu dopravy a spôsobu platby, ktorú si zvolí Zákazník pri Objednávke tovaru a od skutočnosti, či si Zákazník v rámci Objednávky objedná aj tovar, pri ktorom je z dôvodu jeho rozmerov alebo objemu potrebná osobitná manipulácia pri jeho dodaní. Konečná cena bude Zákazníkovi vyobrazená v sumarizácií jeho Objednávky pred okamihom odoslania Objednávky a zároveň bude uvedená v potvrdení o prijatí Objednávky.

 

5.1.2.              Všetky ceny tovaru a služieb sú platné počas celej doby, kedy sú zobrazené v rozhraní HappyWok.sk. Tým nie je dotknuté právo Obchodníka uzatvoriť so Zákazníkom Kúpnu zmluvu s individuálne dohodnutými podmienkami.

 

5.1.3.              Cena zohľadňuje skutočnosti platné v dobe vypracovávania ponuky. Obchodník je oprávnený túto cenu prispôsobiť v prípade zmeny trhovej ceny, verejných odvodov a/alebo iných cenotvorných faktorov (napr. sadzba dane z pridanej hodnoty, zavedenie nového druhu daní poplatkov a pod). Rozhodujúce sú pri tom okolnosti platiace v deň odoslania elektronickej Objednávky Zákazníkom. Ďalší postup, týkajúci sa najmä následnej možnosti Zákazníka odstúpiť od Kúpnej zmluvy, je upravený v týchto VOP.

 

5.1.4.              Akciové ceny tovarov zverejnené na HappyWok.sk sú platné do dátumu uvedeného v detailoch tovaru alebo do vypredania zásob. Akékoľvek dodatočné a individuálne zľavy, ktoré sú poskytované nad rámec zliav uvádzaných pri jednotlivých produktoch na HappyWok.sk, nie sú vzájomne kombinovateľné.

 

5.1.5.              Po úhrade Objednávky Obchodník zašle Zákazníkovi faktúru - daňový doklad. Túto faktúru Obchodník zašle Zákazníkovi na e-mail, ktorý Zákazník zadal pri vytvorení Objednávky, prípadne ju spolu s tovarom odovzdá priamo Zákazníkovi na predajni.

 

5.1.6.              Úhradou kúpnej ceny sa rozumie moment pripísania peňažných prostriedkov zodpovedajúcich kúpnej cene v celom rozsahu na bankový účet Obchodníka, na ktorý mala byť úhrada kúpnej ceny poukázaná.

 

5.1.7.              Obchodník je oprávnený upraviť ním ponúkanú cenu, najmä, nie však výlučne, v prípade:

 

  1. zmeny dodacích poplatkov (cla, dovozných poplatkov alebo iných colných poplatkov);

 

  1. zmeny aktuálnej trhovej ceny v Slovenskej republike;

 

  1. zmeny dopravných nákladov;

 

  1. významnej zmeny iných faktorov s vplyvom na stanovenie cien (medzinárodných alebo nákupných cien, menových kurzov, nedostatku produktov, zmeny nákladov pri zadávaní verejných zákaziek v dôsledku zákonných požiadaviek a pod.);

 

  1. ak zistí, že cena objednaného tovaru bola na internetovom obchode uvedená chybne v dôsledku zjavnej technickej alebo inej chyby, najmä pre jeho výrazne nižšiu sumu v porovnaní s bežnou sumou, a pri tovare sa nenachádzalo osobitné upozornenie na mimoriadnu akciu alebo zľavu takéhoto tovaru; po zistení chyby je Obchodník povinný informovať Zákazníka a ten môže následne v lehote 14 dní po informovaní odstúpiť od Kúpnej zmluvy.

 

5.2.         PLATOBNÉ PODMIENKY

 

5.2.1.              Platba v hotovosti alebo platobnou kartou priamo v predajni Obchodníka

 

                   V prípade, ak sa Zákazník rozhodne prevziať si svoju Objednávku osobne v predajni Obchodníka, okrem toho, že ušetrí na poštovnom, môže kúpnu cenu za tovar objednaný na základe svojej Objednávky uhradiť Obchodníkovi v hotovosti alebo platobnou kartou prostredníctvom platobného terminálu.

 

5.2.2.              Platba na dobierku

 

                   Ak si Zákazník zvolí spôsob platby „na dobierku“, tovar bude Zákazníkovi dodaný prostredníctvom doručovateľa špecifikovaného v článku VI. týchto VOP. Zákazník za tovar zaplatí priamo doručovateľovi. Poplatok za dobierku bude uvedený pri vytvorení Objednávky.

 

                   V prípade platby prostredníctvom dobierky budú náklady za prepravu uhradené pri prevzatí tovaru pri prvej zásielke. Zároveň v prípade, ak sa platba na dobierku bude realizovať formou hotovostnej platby, môže dôjsť v takom prípade k zaokrúhleniu platenej ceny a to za predpokladu, že sa bude jednať o cenu vo výške, pri ktorej je v zmysle zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách povinné aplikovať proces zaokrúhľovania.

 

5.2.3.              Platba bezhotovostne prevodom na bankový účet Obchodníka

 

                   Ak si Zákazník zvolí spôsob platby „prevodom na bankový účet“, za tovar zaplatí bezhotovostne, prevodom na bankový účet Obchodníka, a to ešte pred samotným prevzatím tovaru. Po vytvorení Objednávky bude na e-mailovú adresu Zákazníka doručený e-mail s informáciami potrebnými na prevod kúpnej ceny za tovar: číslo účtu vo formáte IBAN, presná čiastka kúpnej ceny a variabilný symbol, aby bolo možné identifikovať platbu. Záväzok Zákazníka uhradiť kúpnu cenu je splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky kúpnej ceny na bankový účet Obchodníka. Lehota na uhradenie kúpnej ceny je päť (5) pracovných dní odo dňa zaslania e-mailu s informáciami o platobných podmienkach. Po pripísaní finančných prostriedkov kúpnej ceny v prospech bankového účtu Obchodníka bude Zákazník o tejto skutočnosti informovaný a takisto aj o odoslaní tovaru jeho Objednávky. Ak Obchodník neobdrží od Zákazníka platbu riadne a včas, je oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť.

 

5.2.4.              Platobná brána „Platba kartou“

 

                   V prípade, ak si Zákazník zvolí spôsob platby za tovar prevodom na bankový účet Obchodníka prostredníctvom platobnej brány na E-SHOPE, Zákazník za tovar zaplatí pohodlne a bezpečne svojou platobnou kartou, a to ešte pred samotným prevzatím tovaru. Záväzok uhradiť kúpnu cenu je splnený okamihom doručenia potvrdenia o uhradení kúpnej ceny zo strany poskytovateľa platobnej brány. Lehota na uhradenie kúpnej ceny je 5 pracovných dní od momentu vytvorenia Objednávky. Ak Obchodník neobdrží platbu riadne a včas, je oprávnený od Kúpnej zmluvy odstúpiť.

 

5.2.5.              Obchodník si vyhradzuje právo ponúknuť Zákazníkovi len vybrané spôsoby platby podľa vlastného uváženia a spôsoby platby kedykoľvek zmeniť. Spôsob platby za tovar má Zákazník možnosť vybrať až po zvolení si spôsobu dopravy tovaru.

 

 

 

ČLÁNOK VI.

DODACIE PODMIENKY

 

6.1.         DODACIE PODMIENKY

 

6.1.1.              Balíky s tovarom Obchodník odosiela (t.j. odovzdá balík Doručovateľovi) zvyčajne do piatich (5) pracovných dní, od prijatia a potvrdenia záväznej Objednávky.  Dodacia lehota má orientačný charakter. Obchodník dodáva Objednávky len v pracovné dni. Ak balík nebude doručený ani do 10 pracovných dní, je potrebné kontaktovať Obchodníka, nakoľko sa mohla vyskytnúť chyba na strane doručovateľa. Bližšie informácie o doručovaní balíka a možných dôvodoch nedoručenia budú Zákazníkovi poskytnuté e-mailom. V prípade zásahu vyššej moci či výpadku informačného systému nenesie Obchodník zodpovednosť za oneskorené dodanie tovaru.

 

6.1.2.              V prípade, ak Zákazníkom je spotrebiteľ, Obchodník má povinnosť tovar doručiť v lehote najneskôr do 30 dní od uzatvorenia Kúpnej zmluvy. Zákazník má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť ak Obchodník odmietol tovar dodať, ak Obchodník nedodá tovar včas a včasné dodanie bolo mimoriadne dôležité vzhľadom na všetky okolnosti uzatvorenia Kúpnej zmluvy alebo ak Zákazník pred uzatvorením Kúpnej zmluvy Obchodníka oboznámil, že včasné dodanie je mimoriadne dôležité. Ak bola kúpna cena zo strany Zákazníka Obchodníkovi uhradená, budú finančné prostriedky Zákazníkovi vrátené do štrnástich (14-tich) dní odo dňa doručenia odstúpenia, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe za tovar, pokiaľ Zákazník nebude požadovať iný druh platby. Ak si Zákazník vyberie ako spôsob dopravy osobný odber na predajni Obchodníka, bude tento možný len v prípade fyzickej prítomnosti objednaného tovaru na predajni Obchodníka. V prípade jeho nedostupnosti bude so Zákazníkom dohodnutý alternatívny postup.

 

6.1.3.              Obchodník je oprávnený vyzvať Zákazníka na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v Kúpnej zmluve.

 

6.1.4.              V prípade, ak objednaný tovar alebo časť tovarov z Objednávky nie je možné dodať vo vyššie uvedenej lehote, Zákazník o tejto skutočnosti bude bezodkladne informovaný (e-mailom alebo telefonicky) a následne Obchodník Zákazníkovi oznámi predpokladaný termín dodania tovaru alebo v prípade súhlasu Zákazníka Obchodník navrhne dodanie náhradného tovaru. Ak sa tovar nepodarí zabezpečiť ani v dodatočnej lehote poskytnutej zo strany Zákazníka, má Zákazník právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť a v prípade, ak bola kúpna cena zo strany Zákazníka Obchodníkovi uhradená, budú finančné prostriedky Zákazníkovi vrátené do štrnástich (14-tich) dní odo dňa doručenia odstúpenia, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe za tovar, pokiaľ Zákazník nebude požadovať iný druh platby.

 

6.1.5.              Tovar sa považuje za prevzatý Zákazníkom - spotrebiteľom okamihom, keď Zákazník alebo ním určená Oprávnená osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

 

  1. tovary objednané Zákazníkom v jednej Objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

 

  1. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

 

  1. tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

 

6.1.6.              Objednaný tovar:

 

  1. je možné prevziať osobne (príp. prostredníctvom Oprávnenej osoby) v predajni Obchodníka najneskôr do desiatich (10) dní odo dňa uzatvorenia Kúpnej zmluvy (v opačnom prípade má Obchodník právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť) alebo

 

  1. je možné doručiť a prevziať prostredníctvom doručovateľskej spoločnosti, pričom Obchodník dodá tovar Zákazníkovi na adresu, ktorú Zákazník uvedie v Objednávke ako miesto doručenia. K dodacej lehote treba v tomto prípade pripočítať bežne 1 až 3 pracovné dni. O tom, že Objednávka je odovzdaná doručovateľskej spoločnosti bude Zákazník informovaný e-mailom. Ak sa tovar doručuje prostredníctvom doručovateľskej spoločnosti, Zákazník je povinný ho prevziať v čase a na mieste dohodnutom s doručovateľskou spoločnosťou (ak miesto doručenia bude iné ako Zákazník uviedol v Objednávke), pričom v prípade, ak doručovateľ vráti tovar Obchodníkovi ako neprevzatý (z akéhokoľvek dôvodu), platí článok X. týchto VOP.

 

6.1.7.              Zákazník je povinný prevziať tovar v dohodnutom mieste a čase osobne, alebo zabezpečiť jeho prevzatie.

 

6.1.8.              Obchodník si splní povinnosť dodať tovar Zákazníkovi resp. Oprávnenej osobe v momente, keď mu umožní na určenom mieste dodania tovaru s tovarom disponovať. V prípade, ak táto Oprávnená osoba nebola uvedená v Objednávke, Zákazník zabezpečí, aby táto osoba preukázala Obchodníkovi na vyzvanie svoju totožnosť a oprávnenie zastupovať Zákazníka.

 

6.1.9.              Obchodník je v omeškaní s dodaním tovaru len v prípade, ak je v omeškaní s jeho odovzdaním Zákazníkovi, prípadne doručovateľovi. Zákazník nie je v omeškaní s dodaním tovaru ani v prípade, ak nemôže plniť z dôvodu na strane Zákazníka.

 

6.1.10.          Záväzok dodať tovar sa považuje za splnený aj v prípade, ak Zákazník neprevezme tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. odmietne tovar prevziať. V prípade, ak si Zákazník tovar neprevezme a tovar sa vráti Obchodníkovi späť, má Obchodník právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť a od Zákazníka požadovať náhradu nákladov spojených s vrátením tovaru (poštovné súvisiace so spätným zaslaním tovaru). Opätovné doručenie Objednávky je možné len po vzájomnej dohode.

 

6.1.11.          Obchodník nie je povinný prevziať naspäť od Zákazníka obalový materiál, v ktorom je tovar Zákazníkovi dodaný.

 

6.1.12.          Čiastkové dodávky tovaru sú prípustné a Zákazník je povinný ich prevziať. Poštovné sa pri čiastkovom doručovaní tovaru nebude Zákazníkovi navyšovať.

 

6.1.13.          Zákazník zároveň berie na vedomie, že dostupnosť tovaru prezentovaného v rámci internetového obchodu je naviazaná na skladové zásoby Obchodníka a Obchodník preto negarantuje dostupnosť tovaru. V prípade, že si Zákazník objedná tovar, ktorý sa medzičasom t. j. medzi okamihom začatia vytvárania elektronickej Objednávky až do okamihu odoslania Objednávky Obchodníkovi v zmysle týchto VOP, u Obchodníka vypredal a už nie je dostupný, zašle Obchodník Zákazníkovi prostredníctvom elektronickej pošty správu o nedostupnosti tovaru. V prípade, ak nastane situácia opísaná v tomto bode týchto VOP, nie je Obchodník povinný akceptovať elektronickú Objednávku a nie je ňou viazaný. V prípade, ak Zákazník už uhradil cenu za ním objednaný tovar, bude mu táto vrátená a to do 14 dní odo dňa doručenia správy o nedostupnosti tovaru a to rovnakým spôsobom, ako sa uskutočnila úhrada ceny.

 

6.1.14.          Obchodník si vyhradzuje možnosť skontrolovať vek osoby preberajúcej tovar v mieste dodania. Ak osoba nedovŕšila vek 18 rokov a tovar nemôže prevziať iná osoba, Obchodník odmietne odovzdanie tovaru takejto osobe, najmä ak ide o dodanie tovaru, napr. alkoholické nápoje, cigarety a pod. Zákazník môže poveriť na prevzatie tovaru v mieste dodania Tovaru iba osobu staršiu ako 18 rokov. Obchodník nesmie odovzdať alkoholické nápoje osobám mladším ako 18 rokov, ani osobám pod vplyvom alkoholu.

 

6.2.         Doprava a poštovné

 

6.2.1.              SPÔSOB DOPRAVY

 

  1. Objednávku si Zákazník môže vyzdvihnúť osobne na predajni Obchodníka na adrese: Mariánske námestie 29/6, 010 01 Žilina, Slovenská republika,

 

prípadne ju Obchodník doručí na adresu zvolenú Zákazníkom prostredníctvom doručovateľa:

 

  1. Direct Parcel Distribution SK s.r.o., so sídlom Pri letisku 5, 821 04 Bratislava - mestská časť Ružinov, IČO: 35 834 498, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 26367/B, cenník je zverejnený na https://www.dpd.com/sk/sk/cennik-dpd/;

 

alebo si Objednávku vyzdvihne na zvolenom odbernom mieste prostredníctvom:

 

  1. BALÍKOVO SK, t.j. Slovak Parcel Service s.r.o. so sídlom spoločnosti Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, Slovenská republika, IČO: 31 329 217, zapísaného v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel Sro, Vložka č. 3215/B, cenník je zverejnený na https://www.sps-sro.sk/cenniky/;

 

  1. PICKUP, odberné miesta SK spoločnosti Direct Parcel Distribution SK s.r.o., so sídlom Pri letisku 5, 821 04 Bratislava - mestská časť Ružinov, IČO: 35 834 498, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 26367/B, cenník je zverejnený na https://www.dpd.com/sk/sk/cennik-dpd/.

 

6.2.2.              POPLATOK ZA DOPRAVU (POŠTOVNÉ)

 

V prípade, ak sa Zákazník rozhodne prevziať tovar na predajni Obchodníka, poplatok za dopravu sa neplatí. Ak si Zákazník zvolí odoslanie tovaru na adresu určenú Zákazníkom, výška poštovného je pripočítavaná podľa rozsahu a veľkosti doručovaného tovaru a podľa krajiny, kde bude tovar doručovaný. O pripočítaní sumy za dopravu tovaru budete vopred informovaný pred odoslaním Objednávky. Iné poplatky ani balné Obchodník neúčtuje, ak to nie je výslovne uvedené pri zaslaní záväznej Objednávky.

 

Tovar Obchodník odosiela do krajín mimo Slovenskej republiky: Česká republika, Maďarsko, Poľsko.

 

                   Uvedené ceny platia iba pri poslaní celej Objednávky v jednej zásielke. Pri rozdelení Objednávky a jej doručovaní vo viacerých zásielkach môže byť celkové poštovné vyššie. Ak Zákazník bude požadovať odoslať balík do inej krajiny ako je krajina uvedená pri Objednávke, pred odoslaním Objednávky je povinný o tom vopred Obchodníka informovať a vzájomne si s Obchodníkom dohodne cenu poštovného.

 

                   Zákazník nie je oprávnený zadržať akúkoľvek časť kúpnej ceny tovaru z dôvodu akýchkoľvek svojich pohľadávok voči Obchodníkovi, ani jednostranne započítať akékoľvek svoje pohľadávky (či už vyplývajúce alebo priamo súvisiace s Kúpnou zmluvou alebo vzniknuté z iného právneho dôvodu) voči akýmkoľvek pohľadávkam Obchodníka.

 

6.2.3.              Náklady vzniknuté Zákazníkovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím Kúpnej zmluvy, hradí Zákazník sám.

 

 

 

ČLÁNOK VII.

ZODPOVEDNOSŤ ZA ONESKORENÉ DODANIE OBJEDNANÉHO TOVARU

 

 

7.1.         Obchodník nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie objednaného tovaru, ktoré zavinil doručovateľ, prípadne nesprávne zadaná adresa na doručenie tovaru zo strany Zákazníka.

 

7.2.         Pri prevzatí zásielky je Zákazník oprávnený skontrolovať zásielku, či nebol poškodený obal zásielky (mechanické poškodenie spôsobené prepravou) a či je tovar bez vád. V prípade viditeľného poškodenia zásielky alebo tovaru je Zákazník oprávnený zásielku neprevziať, v takom prípade sa nedostane do omeškania s prevzatím tovaru. Ak tovar Zákazník neprevezme z dôvodu jeho viditeľného poškodenia, je potrebné spísať s doručovateľom reklamačný protokol.

 

 

 

ČLÁNOK VIII.

STORNO OBJEDNÁVKY

 

 

8.1.         Ak Zákazník bude požadovať zrušenie Objednávky, ktorá ešte nebola vybavená (teda sa ani nezačala realizovať), je povinný čo najskôr kontaktovať Obchodníka písomne alebo elektronicky na e-mailovú adresu vyššie uvedenú a uviesť číslo Objednávky v prípade, že kúpna cena z Objednávky (príp. zálohovej faktúry) ešte nebola uhradená. Z dôvodu právnej istoty sa uvádza, že na zrušenie Objednávky podľa tohto článku VIII sa nevzťahujú ustanovenia p „odstúpení od kúpnej zmluvy“ podľa článku IX týchto VOP.

 

8.2.         Ak už bola Objednávka zaplatená a Zákazník sa Objednávku rozhodnete zrušiť podľa bodu 8.1. týchto VOP, peniaze budú Zákazníkovi vrátené najneskôr do 14 dní, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý pri platbe za tovar, pokiaľ Zákazník nebude požadovať iný druh platby.

 

8.3.         Obchodník si vyhradzuje právo zrušiť Objednávku, alebo jej časť (odstúpiť od Kúpnej zmluvy), ak:

 

  1. je to v týchto VOP výslovne uvedené;

 

  1. Objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť (chybný údaj zadaný v Objednávke);

 

  1. nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote alebo za podmienok Objednávky;

 

  1. Zákazník neuhradí kúpnu cenu za tovar uvedenú v Objednávke riadne a včas podľa týchto VOP;

 

  1. Zákazník riadne neprevezme objednaný tovar v súlade s týmito VOP;

 

  1. ak Zákazník je osobou, ktorá podstatným spôsobom porušila svoje povinnosti voči Obchodníkovi, alebo si objednala tovar v rozsahu, ktorý prekračuje obvyklé množstvá, ktoré môže bežne rozumne spotrebovať resp. zúžitkovať;

 

  1. sa tovar už nevyrába alebo nedodáva;

 

  1. sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena účtovaná zo strany dodávateľa tovaru.

 

V prípade, že táto situácia nastane, Obchodník bude Zákazníka bezodkladne kontaktovať za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že ak Zákazník už kúpnu cenu Objednávky (príp. zálohovej faktúry) alebo jej časť zaplatil a nedôjde k dohode o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene, ani o inom náhradnom plnení, Obchodník sa zaväzuje vrátiť kúpnu cenu Zákazníkovi do 14 dní, a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý vami pri platbe za tovar, pokiaľ nebudete požadovať iný druh platby.

 

8.4.         V prípade, ak Obchodník odstúpi od Kúpnej zmluvy z dôvodu uvedenom v bode 8.3. písm. a., písm. d. alebo písm. e. týchto VOP, vniká mu nárok požadovať náhradu za vzniknuté náklady škodu, ktorá mu  v súvislosti s porušením povinností Zákazníka vznikne.

 

8.5.         Právo na náhradu škody (podľa ust. § 420 a nasl. Občianskeho zákonníka) má Obchodník aj v prípade že si Zákazník objedná produkt, ktorý nestornuje resp. neodstúpi od Kúpnej zmluvy a zároveň od doručovateľa neprevezmete tento produkt, alebo po výzve zo strany Obchodníka si v prípade zvolenia osobného odberu tovar neprevezme v určenej lehote na odber. Týmto konaním Zákazník poruší svoju povinnosť, podľa ktorej je povinný prevziať objednaný tovar. Pri určovaní výšky náhrady škody, podľa tohto odseku VOP Obchodník berie do úvahy predovšetkým dopravné náklady a s tým spojené poplatky v prípade zaslania produktu, náklady spojené s balením, expedíciou a administráciou Objednávky ako aj všetky ostatné náklady, ktoré Obchodníkovi vznikli s realizáciou predmetnej Objednávky a zároveň máme právo účtovať si aj ušlý zisk.

 

 

 

ČLÁNOK IX.

PODMIENKY ODSTÚPENIA OD KÚPNEJ ZMLUVY

 

 

 

9.1.         KEDY MÔŽE ZÁKAZNÍK (SPOTREBITEĽ) ODSTÚPIŤ OD KÚPNEJ ZMLUVY

 

9.1.1.              Zákazník, ktorý vo vzťahu k Obchodníkovi vystupuje ako spotrebiteľ, má právo odstúpiť od zmluvy uzatvorenej na diaľku bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo Obchodníkovi odoslané najneskôr v posledný deň tejto lehoty.

 

9.1.2.              V prípade odstúpenia od Kúpnej zmluvy sa Kúpna zmluva od začiatku zrušuje a tiež sa zrušuje od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca so zmluvou, od ktorej spotrebiteľ odstúpil.

 

9.1.3.              Zákazník ako spotrebiteľ môže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy.

 

9.1.4.              V súlade s ustanovením § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku Zákazník nemôže odstúpiť od Kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je:

 

  1. dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácii spotrebiteľa (osobitných požiadaviek spotrebiteľa) alebo tovaru vyrobeného na mieru,

 

  1. predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

 

  1. dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,

 

  1. dodanie tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

 

  1. dodanie alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia Kúpnej zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktorý Obchodník nemôže ovplyvniť,

 

  1. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u spotrebiteľa, o ktorú spotrebiteľ výslovne požiadal Obchodníka; to neplatí pre zmluvu, predmetom ktorej je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba, a pre zmluvu, ktorej predmetom je dodanie iného tovaru ako náhradného dielu potrebného na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy Obchodníka u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,

 

  1. poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má obchodník poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote

 

  1. dodanie digitálneho obsahu, ktorý Obchodník dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a spotrebiteľ udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy, vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy začatím dodávania digitálneho obsahu, a obchodník poskytol spotrebiteľovi potvrdenie podľa § 17 ods. 12 písm. b) alebo ods. 13 písm. b) Zákona o ochrane spotrebiteľa, ak je podľa Kúpnej zmluvy spotrebiteľ povinný zaplatiť cenu.

 

9.2.         POSTUP ODSTÚPENIA OD KÚPNEJ ZMLUVY ZO STRANY SPOTREBITEĽA

 

9.2.1.              Pri uplatnení práva na odstúpenie od Kúpnej zmluvy je Zákazník povinný informovať Obchodníka o svojom rozhodnutí odstúpiť od Kúpnej zmluvy jednoznačným vyhlásením, a to písomne na adresu Obchodníka S O F T E L spol. s r.o., Mariánske námestie 29/6, 010 01 Žilina, Slovenská republika alebo e-mailom na adresu softel@softel.sk v lehote uvedenej v bode 9.1.1. týchto VOP. Zákazník na odstúpenie od zmluvy môže použiť formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP zverejnený na webovej stránke https://www.happywok.sk/. Zákazník tento formulár vyplní spolu s uvedením čísla bankového účtu v prípade, ak bude žiadať kúpnu cenu uhradiť prevodom na bankový účet.

 

9.2.2.              V prípade, že Zákazník svoje právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy uplatní, je povinný najneskôr v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od Kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu: S O F T E L spol. s r.o., Mariánske námestie 29/6, 010 01 Žilina, Slovenská republika, pričom odporúčame tovar zaslať ako balík doporučenou zásielkou. Tovar nám, prosím, NEPOSIELAJTE NA DOBIERKU. Tovar môže Zákazník vrátiť aj osobne na predajni Obchodníka na adrese: S O F T E L spol. s r.o., Mariánske námestie 29/6, 010 01 Žilina, Slovenská republika. Ak Zákazník na odovzdanie tovaru splnomocnil inú oprávnenú osobu, Zákazník je povinný jej meno doplniť do oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy. Lehota na vrátenie tovaru sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu podľa tohto bodu pred uplynutím 14- dňovej zákonnej lehoty

 

9.2.3.              Tovar, ktorý je predmetom odstúpenia od Kúpnej zmluvy, nesmie javiť známky používania a musí byť Obchodníkovi zaslaný s kompletným príslušenstvom. Zákazník má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode, t.j. odskúšať tovar tak, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru, nemá však právo začať tovar používať a po niekoľkých dňoch vrátiť Obchodníkovi, inak Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Od Zákazníka sa vyžaduje, aby počas lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy s tovarom manipuloval a kontroloval ho s náležitou starostlivosťou, tovar nesmie byť používaný, otvorený alebo poškodený.

 

9.3.         Dôsledky odstúpenia od kúpnej zmluvy

 

9.3.1.              Odstúpením od zmluvy sa Kúpna zmluva ruší od začiatku. V súlade s ustanovením §517 ods. 1 Občianskeho zákonníka môže Zákazník uplatniť odstúpenie aj len vo vzťahu k časti predmetu zmluvy (ak predmetom zmluvy resp. záväznej Objednávky bolo dodanie väčšieho množstva tovaru) a v takom prípade sa Kúpna zmluva ruší len v tejto časti.

 

9.3.2.              Ak Zákazník ako spotrebiteľ odstúpi od Kúpnej zmluvy, berie na vedomie, že bude znášať náklady na vrátenie tovaru Obchodníkovi podľa § 21 ods. 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa spolu s nákladmi na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

 

9.3.3.              V prípade, ak tovar, ktorý je predmetom odstúpenia od Kúpnej zmluvy bude javiť známky poškodenia alebo používania, alebo tovar nebude kompletný, v takom prípade si Obchodník uplatní voči Zákazníkovi právo na náhradu škody, ktorá mu vznikla a naúčtovať náklady za poškodený tovar resp. náklady súvisiace s uvedením tovaru do pôvodného stavu.

 

9.3.4.              Obchodník po doručení oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy poskytne Zákazníkovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu a do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Kúpnej zmluvy vráti Zákazníkovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe Kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov (v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od Kúpnej zmluvy), a to rovnakým spôsobom, aký bol použitý Zákazníkom pri platbe za tovar, pokiaľ sa Obchodník so Zákazníkom nedohodnú inak. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom (dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný Obchodníkom). Pri odstúpení od Kúpnej zmluvy, Obchodník v súlade s § 22 ods. 5 Zákona o ochrane spotrebiteľa nie je povinný vrátiť Zákazníkovi platby podľa tohto bodu pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým Zákazník nepreukáže zaslanie tovaru späť Obchodníkovi. Ak Zákazník platil za tovar „dobierkou“, je potrebné, aby Obchodníkovi zaslal číslo bankového účtu, na ktorý bude Zákazník požadovať vrátiť uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť.

 

9.3.5.              Ak sú spolu s tovarom poskytované darčeky, Zákazník berie na vedomie, že darovacia zmluva uzatvorená medzi Zmluvnými stranami sa viaže na túto Kúpnu zmluvu. V prípade, že Zákazník využije právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy, darovacia zmluva stráca účinnosť a Zákazník je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť s ním súvisiace poskytnuté darčeky.

 

9.3.6.              Vrátenie časti tovaru alebo jeho výmena nie je odstúpením od Kúpnej zmluvy podľa tohto článku týchto VOP. Jedná sa o dodatočnú úpravu príslušnej Objednávky. Úprava Objednávky podľa tohto bodu je obojstranná dohoda medzi Zákazníkom a Obchodníkom (t.j. Obchodník musí s takouto dohodu súhlasiť). Je možná maximálne do 14 dní od prevzatia tovaru Zákazníkom. Je dobrovoľná, nie je na ňu právny nárok.

 

 

 

ČLÁNOK X.

NEPREVZATIE OBJEDNANEJ ZÁSIELKY

 

10.1.      Samotné neprevzatie zásielky, ktorú si Zákazník objednal, nie je možné podľa platných právnych predpisov považovať za platné odstúpenie od Kúpnej zmluvy.

 

10.2.      Obchodník má právo žiadať od Zákazníka náhradu všetkých nákladov, ktoré sú spojené s neprevzatím objednanej zásielky. Všetky spory budú riešené prioritne dohodou v súlade s právnymi predpismi platnými na území Slovenskej republiky.

 

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Predvoľby súkromia
Cookies používame na zlepšenie vašej návštevy tejto webovej stránky, analýzu jej výkonnosti a zhromažďovanie údajov o jej používaní. Na tento účel môžeme použiť nástroje a služby tretích strán a zhromaždené údaje sa môžu preniesť k partnerom v EÚ, USA alebo iných krajinách. Kliknutím na „Prijať všetky cookies“ vyjadrujete svoj súhlas s týmto spracovaním. Nižšie môžete nájsť podrobné informácie alebo upraviť svoje preferencie.

Zásady ochrany osobných údajov

Ukázať podrobnosti
Táto stránka je chránená programom reCAPTCHA a spoločnosťou Google. Platia Pravidlá ochrany osobných údajov a Zmluvné podmienky.

Prihlásenie

Zabudnuté heslo

Produkt bol vložený do košíku
Vrátiť sa k nákupu Prejsť k objednávke